Beställning och leveransvillkor

Vi har 18-årsgräns på köp (om inte målsman skriftligen godkänner köpet)

Beställning 

Det är enkelt och säkert att handla i webbshoppen. Vi levererar produkterna inom några dagar från betalningstransaktionen. Ifall produkten har tagit slut, så meddelar vi om det omedelbart. Vi levererar produkterna via post och beroende på storleken, antingen som brev eller paket som hämtas från posten. Paketet går också att få enda till dörren men då lägger vi till postavgiften i det slutgiltiga priset.  

Priserna innehåller mervärdesskatt på 24%. Priset, som är i kraft i köpögonblicket, syns bredvid respektive produkt.

Prisinformation

Alla priser i webbutiken innehåller mervärdesskatt.

Betalningsvillkor

Betalningen förmedlas av Bambora PayForm (Paybyway Ab, FO-nummer 2486559-4), som är registrerat i Finansinspektionens register över betalningsinstitut. Betalningen görs via Bambora webbtjänsten och som mottagare på kontoutdraget visas Bambora eller Paybyway Oy. Bambora förmedlar betalningen till näthandelsplatsen. Betalningen är säker, eftersom alla betalningstransaktioner överförs med hjälp av en säker anslutning så att ingen utanför kan se transaktionens detaljer.

Själva handeln görs mellan kunden och nätbutiken. Nätbutiken ansvarar för alla detaljer gällande affären samt levererar dom sålda varorna till kunden. Vid Visa, Visa Electron och MasterCard betalningar fungerar Paybyway Oy som försäljare och betalningsmottagare av betalningen, samt ansvarar för kortbetalningens förpliktelser och reklamationer

Kortbetalningar görs säkert med Nets SSL-skyddade betalningsformulär. Vårt företag har inte tillgång till kortdata och ingen kortinformation lagras i våra system. Kortbetalningar använder den internationella Verified by Visa och MasterCard SecureCode autentiseringen, med vilken kortinnehavarens identitet verifieras .

Läs mer om Bambora betaltjänst på: https://www.bambora.com  (på finska)

Betalningssätt

Via Bambora PayForm kan man betala med netbank, betalkort (credit/debet), räkning eller avbetalning. Här en lista på alla betalningsätt: Andelsbanken, Nordea, Danske Bank, Sparbanken, Oma Säästöpankki, Aktia, POP Banken, S-Banken, Handelsbanken, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- och Debit MasterCard kort samt Jousto, Everyday och Euroloan avbetalning.

Faktura

För företag, kommuner och andra offentliga upphandlare erbjuder vi också faktura med två veckors betalningstid

Jousto: Du kan betala med Jousto räkning eller avbetalning i över 4000 finländska webbutiker. Med räkning får du 14 dagars betalningstid (faktureringsavgift 4.90 euro) och med Avbetalning max 12 månadsrater (faktureringsavgift 4.90 euro och månadsränta 2,42%).

Everyday-flexkredit: Everydays  kreditgräns är minst 300 euro och krediten är giltig tillsvidare. Betalning av hela summan i slutet av nästa månad (inga extra kostnader) eller i månadsrater. I rater betalar man minst 1/5 av räkningens slutsumma, efter förfallodagen räknas 5 % månadsränta på kvarvarande summa. Den reala årsräntan på en 500 euros kredit mängd är 48,52 %. Mer info om Everyday finns på www.everyday.fi

Euroloan: Euroloan Consumer Finance Oyj (2159120-9) är sedan år 2007 ett finländskt företag på den finansiella sektorn.  Euroloan-räkning eller avbetalning kan väljas av en person över 20 år som bor i Finland. Betalingssättet är tillgängligt för 10-2000 euros beställningar. Avbetalningen faktureras var 30 dag och t.ex en beställning till värde av 1500 blir reala årsräntan 26.1 % om betalningstiden är 12 månader. Totalkostnaden blir 1697,15 euro ( ränta 6 %, fakturerings tillägg 3,95 euro per månad och startavgift från 3 euro)

Euroloan Consumer Finance Oyj har rätt att granska personens kredit- och adressuppgifter om den betalar med Euroloan-räkning eller avbetalning samt godkänna eller förkasta krediten beroende på uppgifternas innehåll. Den som betalar med Euroloan-räkning eller avbetalning måste ge ut sitt personnummer vid beställningen. Beställningen sänds endast till personens adress som står i magistraten. Mer information om Euroloan finns på www.euroloan.fi

Bambora kontaktinfo

Bambora PayForm, Paybyway Oy (FO-nummer FI24865594)
E-post: payform@bambora.com
Telefon: +358 29 300 5050 (workdays 9-16)
Adress: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta, Finland

 

Leveranser och Frakt

Leverans sker med Posten. Normalt 1-3 dagars leveranstid inom Finland.  Leveranskostnaden räknas per vikt och är utskriven vid beställning.

Ångerrätt

Som privat kund (gäller ej företag) har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är i ett väsentligen oförändrat skick. Om du har använt varan eller hanterat den på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den kan vi komma att göra ett prisavdrag som står i proportion till varans värdeminskning. 

Kylttipaja skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott.

Återbetalning

Konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då vi mottagit meddelandet. Kunden kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess kunden har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först. När så har skett betalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten). Om du har betalat med faktura, direktbetalning eller förskottsbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort. 

Garanti och reklamation

Adress för reklamation:

Kylttipaja Kyltti.fi Kb
Fjälaholmsvägen 33
FI-68560 EUGMO
FINLAND

Vid reklamation gäller:

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice på info@kyltti.fi Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Om vi företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation återbetalas eventuella fraktkostnader inom 14 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål. 

Vid eventuell tvist följer vi Konsumenttvistenämndens rekommendationer.